هفدهمین کنگره سراسری صرع (1399)

کتاب خلاصه مقالات

برگزاری هفدهمین کنگرۀ بین المللی صرع

   کنگرۀ بین المللی صرع امسال به دلیل شیوع کرونا به شکل مجازی برگزار شد. این کنگره در هفدهمین سال برگزاری خود، به مدت سه روز از محل دفتر انجمن نورولوژی ایران در تاریخ بیست و نهم بهمن ماه شروع به کار کرد و در روز جمعه اول اسفند ماه به کار خود پایان داد.

   دبیر علمی این کنگره دکتر سید نوید نقیبی (متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ صرع ) و رئیس آن دکتر حسین پاکدامن (ریاست انجمن مغز و اعصاب) بود که با همکاری انجمن مغز و اعصاب، انجمن صرع ایران و شاخه صرع ILAE در ایران برگزار شد.

    دکتر داریوش نسبی طهرانی، مدیر عامل انجمن صرع ایران که مدیریت تمامی برنامه های علمی انجمن صرع ایران و همچنین کنگره های بین المللی را نیز بر عهده دارد، ضمن قدردانی از دکتر نقیبی و تیم برگزار کنندۀ این کنگره، گفت: همکاران ما که از قبل در جلسه های برنامه ریزی کنگره ها تعیین شده بودند، با توجه به محدودیت های ناگزیر شیوع کرونا به خوبی از عهدۀ برگزاری این برنامۀ مجازی برآمدند.

    دکتر نسبی ادامه داد: ما امسال نیز سعی کردیم با همکاری دبیر کنگره، مانند سال های گذشته از حضور استادان برجستۀ داخلی و خارجی در زمینۀ صرع کمک گرفته و با تبادل اطلاعات به روز علمی این استادان، به یافته های جدید تشخیص و درمان صرع دست پیدا کنیم.

    این کنگره با حضور 57 نفر سخنران متخصص صرع داخلی و خارجی، در شش جلسۀ مجزا با عنوان های اپیدمیولوژی صرع، نوروفیزیولوژی بالینی در صرع ، صرع در کودکان، ژنتیک در صرع، جراحی در صرع و صرع های مقاوم به درمان برگزار شد.

    استادان خارجی متخصص صرع که در این برنامۀ علمی شرکت کردند، شامل پروفسور لاتو، پروفسور کوبیسی، پروفسور اسپرلینگ و پروفسور امینا از آمریکا، پروفسور آقاخانی و پروفسور ویبه از کانادا، پروفسور اسپچیو از ایتالیا، پروفسور ابرین از استرالیا، پروفسور رابولی از دانمارک، پروفسور ترینکا از اتریش، پروفسور تامسون از سوئد، پروفسور سندس از برزیل و پروفسور شاخنخت از سوئیس بودند.

 این برنامۀ علمی که 537 پزشک در آن شرکت کردند، برای متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، فوق تخصص های اعصاب کودکان و روانپزشکان 3 امتیاز باز آموزی؛ و برای متخصصان کودک، داخلی و پزشکان عمومی 2.25 امتیاز بازآموزی داشت و از فضای مجازی زوم و آپارات منتشر شد.