چهاردهمین کنگره صرع (1396)

کتاب خلاصه مقالات

برگزاری چهاردهمین کنگرۀ  بین المللی صرع در اصفهان

انجمن صرع ایران چهاردهمین کنگرهء بین المللی صرع را به مدت سه روز از تاریخ چهارم تا ششم بهمن ماه در بیمارستان میلاد اصفهان برگزار کرد.

این کنگره که دبیر آن دکتر جعفر مهوری متخصص مغز و اعصاب بود، به منظور تبادل آخرین اطلاعات علمی صرع برای متخصصان و جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، روانشناسان و پرستاران برگزار شد.

دکتر مهوری در مراسم افتتاحیۀ کنگره گفت: این کنگره در محورهای تشخیص صرع از جمله نوار مغزی، ام آر ای، روش های درمانی جدید در سالمندان و همچنین در زنان، اطفال و نوزادان و نیز جنبه های روانی صرع  برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: در این کنگره 50 سخنرانی داشتیم که 7 سخنران از دانشگاه های کشورهای کانادا، برزیل، ایتالیا، اتریش و استرالیا حضور داشتند.

دکتر داریوش نسبی طهرانی مدیر عامل انجمن صرع ایران در حاشیۀ کنگره گفت: بحث اخلاقی و قانونی در پزشکی ابهام ها و چالش های زیادی را به دنبال دارد که اگر بتوانیم آن را برطرف کنیم، نتیجۀ آن افزایش کیفیت زندگی بیماران است. به همین منظور در این کنگره پانلی را با نام اخلاق برگزار کردیم که بتوانیم بعضی از این  ابهامات را برطرف کنیم.

مدیر عامل انجمن صرع در مورد آمارهای پزشکی گفت: در کنگره ها معمولاً بحث آمار مبتلایان به بیماری ها مطرح است. بنده به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب و علوم رفتاری صراحتاً  اعلام می کنم که طرح بحث های آماری در رسانه های عمومی باعث یأس و نا امیدی بیماران می شود. این آمارها فقط مناسب برنامه ریزی متخصصان است که هیچ پزشکی بر این اساس، برای درمان برنامه ریزی نمی کند.

دکتر نسبی در پایان افزود : دبیرخانۀ دائمی کنگره های بین المللی صرع در محل انجمن صرع ایران از هم اکنون برای برگزاری کنگره سال آینده برنامه ریزی خود را آغاز کرده است.