روز جهانی صرع سال 1396

ثبت تاریخ روز جهانی صرع در تقویم رسمی کشور

انجمن صرع ایران به مناسبت روز جهانی صرع ، گالری عکاسی “زندگی زیباست” را روز جمعه 27 بهمن ماه در گالری تم افتتاح کرد.

در این مراسم که با خیر مقدم دکتر کورش قره گزلی، رییس هیئت مدیرۀ انجمن صرع ایران، آغاز شد، دکتر ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت و استاد قلمسیاه، پیشکسوت رشتۀ عکاسی، سخنرانی کردند و در ادامه جوایز برگزیدگان مسابقه، توسط ایشان و داوران مسابقۀ عکاسی، فرهاد سلیمانی و کتایون قدس راد، با همراهی منصور ضابطیان، مجری و نویسندۀ محبوب کشورمان که به نشان حمایت از جامعۀ مبتلا به صرع در این مراسم حضور یافت، اهدا شد.

دکتر ایازی، طی سخنرانی در مراسم افتتاحیۀ این گالری، با توجه به عضویت خود در شورای فرهنگ عمومی کشور، برای ثبت تاریخ روز جهانی صرع در تقویم رسمی کشور یا صفحات پیوست آن، قول حمایت از انجمن صرع ایران را داد.

این مسابقۀ عکاسی که برای عموم برگزار شد، در مجموع با ارسال 913 اثر از 121 نفر ایرانی رو به رو شد که چهار اثر از گروه سنی زیر 12 سال؛ و مابقی آثار از گروه سنی بالای 12 سال بود؛ و تمامی آثار برای داوری در سطح جهان به انجمن جهانی صرع ارسال شد.

در این مراسم جوایز نفرات اول تا سوم مسابقۀ عکاسی روز جهانی و همچنین لوح تقدیر به سه نفر از برگزیدگان اهدا شد. به 7 نفر از اعضای انجمن نیز که در این مسابقه  شرکت کرده بودند ؛ جوایزی اهدا شد.

شرکت کنندگان پس از افتتاح گالری، با فوم برد « با وجود صرع ، زندگی زیباست » عکس انداختند که گزارش آن به انجمن صرع جهانی منتقل شد.

در این گالری که به مدت یک هفته تا تاریخ پنجشنبه سوم اسفند هر روز از ساعت 17 تا 20 دایر بود، 36 عکس برتر به نمایش گذاشته شد.