روز جهانی صرع

پنجاه میلیون قدم

یک گام برای هر فرد مبتلا به صرع

برگزاری مراسم 50 میلیون قدم برای صرع

انجمن صرع ایران روز پنجشنبه هجدهم دی ماه در مجموعه ی ورزشی انقلاب، با حضور اعضای خود اقدام به مشارکت در برنامۀ نمادین ۵۰ میلیون قدم برای روز جهانی صرع کرد.

در این مراسم که برگزاری آن به دلیل شیوع کرونا با محدودیت تجمع مواجه بود، برنامه فقط با حضور ۴۰ نفر از اعضا و همکاران انجمن برگزار شد.

این برنامه ابتدا با عکاسی اعضا به همراه استند روز جهانی صرع و شعار #Epilepsyday به صورت گروهی و انفرادی با بادکنک های بنفش آغاز شد و سپس #دکتر_داریوش_نسبی_طهرانی، مدیرعامل انجمن صرع ایران ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان، بر همبستگی و همراهی همۀ افراد مبتلا به #صرع برای رسیدن به اهداف اجتماعی در راستای تغییر نگرش نادرست مردم نسبت به صرع، تاکید کرد.

#دکتر_غلامرضا_زمانی، نایب رئیس هیئت مدیره ی انجمن صرع نیز در سخنانی دوستانه از اعضای مبتلا به صرع خواست که به این بیماری مانند سایر بیماری های مزمن نگاه کنند و از آن برای خود مانع بزرگ و سختی نسازند.

وی با یادآوری اینکه افراد مبتلا به صرع نیز مانند سایرین از حقوق مساوی در اجتماع برخوردارند، گفت: این افراد نباید توانایی های خود را نادیده بگیرند و همواره در مسیر زندگی دست از تلاش برندارند.

سپس شرکت کنندگان به سوی جاده ی تندرستی هدایت شده و با ماسک های بنفش این مسیر را یک دور از ابتدا تا انتها پیمودند.

پس از این راهپیمایی، #دکتر_حمیده_مصطفایی، معاون رفاهی-مددکاری انجمن صرع نیز در سخنانی خرسندی خود را از برگزاری اینگونه مراسم نمادین ابراز کرد و از اعضای انجمن درخواست کرد این گام ها را هر چند کوچک، کم‌اهمیت تلقی نکنند زیرا حتی اگر این اقدام ها در کوتاه مدت منجر به نتیجه ی مورد نظر نشود، در آینده به بار خواهند نشست.

در این پویش جهانی که قرار است گام های همۀ دنیا برای رسیدن به ۵۰ میلیون قدم شمارش شود، اعضای انجمن صرع ایران در جادۀ سلامتی باشگاه ورزشی انقلاب تعداد ۱۷۲۰۰۰ قدم برداشتند که تصاویر آن برای انجمن صرع جهانی ارسال  می شود و تعداد قدم های ارسالی از  ایران نیز در این برنامه شمارش خواهد شد.

همچنین برخی از دفاتر نمایندگی  انجمن صرع نیز با مشارکت در این برنامه؛ و نیز برخی افراد با تهیۀ  فیلم از برداشتن‌ گام هایی برای صرع، به تعداد قدم های ارسالی از  ایران خواهند افزود.