روز جهانی صرع سال 1397

فعالیت انجمن صرع ایران در روز جهانی صرع

انجمن صرع ایران امسال به مناسبت روز جهانی صرع روز سه شنبه بیست و سوم بهمن ماه، در مدارسی که اعضای مبتلا به صرع خود مشغول به تحصیل هستند، به اطلاع رسانی دربارۀ صرع پرداخت.

فاطمه عباسی سیر، مسئول روابط بین الملل انجمن صرع ایران، گفت: به دنبال برنامه ریزی برای اجرای این برنامه، انجمن صرع ایران، منطقۀ 7 آموزش و پرورش تهران را انتخاب کرد و با مراجعه به مدرسه های شهید دهقان در مقطع ابتدایی، شهید مظلوم و شهید پاکزاد نیا در مقطع متوسطه، به نمایش ویدئوی کمک های اولیه پرداخته شد و به سؤال های دانش آموزان دربارۀ صرع پاسخ داده شد.

عباسی دربارۀ تجربۀ انجمن در اجرای این برنامه گفت: در مدرسه ها با دانش آموزان در مورد رفتارهای درست و اجتناب از تمسخر افراد مبتلا به صرع گفت و گو شد و دانش آموزان دریافتند که استهزاء فرد مبتلا به تشنج، باعث پنهان کردن صرع شده و کیفیت زندگی آنها را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.

در مدرسۀ دیگر نیز یکی از دانش آموزان با مطرح کردن تجربۀ خود از مشاهدۀ خط کشیدن دور یک فردی که در خیابان دچار تشنج شده بود، موجب شد کارشناس انجمن به آموزش دربارۀ خرافات و باورهای نادرست دربارۀ صرع به دانش آموزان بپردازد.

در پایان انجمن صرع ایران با اهدای بادکنک های بنفش حاوی شعار “بیایید دربارۀ صرع گفت و گو کنیم” به دانش آموزان، به دیدار در مدرسه پایان داد.

سپس اعضای انجمن صرع با توزیع بادکنک های بنفش، همکاری رانندگان تاکسی و اتوبوس محدودۀ دفتر مرکزی انجمن صرع را جلب کرده و از ایشان خواستند تا با نصب بادکنک ها بر آینۀ ماشین های خود  روز جهانی صرع را به اطلاع مردم برسانند.

 

کسب رتبۀ دوم در مسابقۀ روز جهانی صرع

انجمن صرع ایران که امسال نیز برای چهارمین سال متوالی،  پیرو برنامه ریزی انجمن جهانی صرع در مسابقۀ روز جهانی صرع شرکت کرده بود، روز دوشنبه 22 بهمن ماه خبر موفقیت یکی از اعضای خود را با عنوان کسب مقام دوم در جهان از سوی انجمن صرع جهانی دریافت کرد.

فاطمه عباسی سیر اولین عضو انجمن صرع ایران که در حال حاضر به عنوان نیروی اجرایی نیز در این انجمن مشغول به کار است، با ارسال داستان زندگی خود با عنوان “رویای من، دنیای بدون جنگ” موفق به کسب رتبۀ دوم در مسابقۀ روز جهانی صرع شد.

دکتر کورش قره گزلی،  رئیس هیئت مدیرۀ انجمن صرع ایران طی پیامی ضمن تبریک به جامعۀ مبتلایان به صرع برای این افتخار غرور آفرین، گفت: امیدوارم زندگی سراسر مبارزۀ خانم عباسی الگویی باشد برای بیمارانی که تمام سعی خود را به کار می برند تا صرع مانع پیشبرد اهداف انسانی شان نشود.

انجمن جهانی صرع که هر ساله موضوع و شیوۀ متفاوتی را برای مسابقه اعلام می کند، امسال در دو بخش “داستان زندگی من” و “فیلم کوتاه آموزشی” از شرکت کنندگان خواسته بود که ویدئوهای خود را در دو دقیقه به صورت فیلم کوتاه ارسال کنند که انجمن صرع ایران نیز این فراخوان را به اطلاع اعضای خودو عموم مردم رساند.

نتیجۀ ارسال این فراخوان در ایران، منجر به ارسال 18 فیلم در بخش داستان زندگی من و یک فیلم در بخش آموزشی بود که اکثر این فیلم ها در کانال تلگرام انجمن صرع ایران به نمایش گذاشته شد.

این مسابقه در هر بخش شش نفر برنده از کشورهای مختلف دنیا داشت که فاطمۀ عباسی سیر با کسب مقام دوم در بخش داستان زندگی من، توانست نام ایران را در این رویداد جهانی جای دهد.