انجمن صرع ایران سی و پنجمین همایش عمومی با عنوان ” چگونه تشنج های خود را کنترل کنم ” و جشن یلدا را روز پنجشنبه 28 آذر ماه در سالن همایش ستاد سازمان های مردم نهاد تهران  از ساعت 9 الی 30/12 برگزار کرد.

هدف از برگزاری این همایش که به دبیری دکتر بیتا شالبافان، متخصص مغز و اعصاب برگزار شد، آموزش افراد مبتلا به صرع و عموم دربارۀ راه های کنترل تشنج با شیوه های درمانی و داروهای جدید بود.

نخست دکتر کورش قره گزلی، رئیس هیئت مدیرۀ انجمن، به شرکت کنندگان خوش آمد گفت و سپس دکتر بیتا شالبافان دربارۀ تاریخچۀ تغییرات دارویی ضد صرع و سپس دکتر ناصر زنگی آبادی در مورد مروری بر اثربخشی و عوارض داروهای جدید ضد صرع سخنرانی کردند و پس از آن جلسۀ پرسش و پاسخ با حضور این سه متخصص مغز و اعصاب برگزارشد و به سؤال های شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

دکتر شالبافان گفت: از سالیان دور این ذهنیت وجود داشته که مصرف داروهای شیمیایی منجر به عوارض ناخواسته فراوانی در افراد شده و همین امر موجب کاهش تحمل برخی از بیماران و در نهایت عدم کنترل بیماری ها می شود. ولی امروزه پیشرفت های تکنولوژی دارویی در جهت حل این مشکل گسیل شده است به طوری که یا با ساخت داروهای جدیدی که مستقیماً بر گیرنده های خاص سلول های آزرده اثر می گذارند و یا با ایجاد تغییرات مولکولیدر داروهای قدیمی، کمترین صدمه به سلول های سالم بدن ایجاد شود. در نتیجه امروزه بیماران می توانند بدون نگرانی از عوارض دارویی بر جنین، نازایی، افزایش وزن، خواب آلودگی و تغییرات چهره از فواید داروها بهره مند شوند.

در این برنامه که تعداد 150 نفر از اعضای انجمن و خانواده هایشان شرکت کردند پس از سخنرانی های علمی، جشنی به مناسبت یلدا برگزار شد و شرکت پارس دارو که به عنوان حامی در این مراسم حضور داشت، تهیۀ جوایز برندگان مسابقه را به عهده داشت.

در پایان برنامه، میلاد ثانی با اجرای چندین قطعه موسیقی شاد، به مراسم حال و هوای یلدایی بخشید.