وقتی  ازدواجی در پیش است ، مواردی که از آنها بدون اطلاع هستید ، می تواند به ارتباط شما آسیب بزند. بیشتر  زوج ها گاهی به دلیل خجالت و عدم علاقه و گاهی به دلیل شوق داشتن یک راز عاشقانه ، از یکدیگر سؤال های سخت نمی پرسند تا بتوانند یک ازدواج پایدار و مطابق انتظار خود را  به وجود آورند.

سؤال های زیر ، به گونه ای طراحی شده اند تا گفت و گویی صادقانه را پی ریزی  کنند و به زوج ها این امکان را بدهند که رازهای خود را،  قبل از این که خیلی دیر شود، با یکدیگر  مطرح کنند:

 

  1. در زمان مخالفت، خانوادۀ شما به هم ظرف پرت می کنند یا  با هم آرام گفت و گو می کنند یا سکوت کرده و حرفی نمی زنند؟

همۀ ما در خانواده ای خاص ، تربیت شده و بزرگ می شویم. خوب است که الگوهای گفت و گو  و  حل مسئله را در والدین طرف مقابل خود بدانید. این مسئله به شما دیدگاهی برای چگونگی روابط بین خود می دهد.

 

  1. آیا ما ، بچه دار خواهیم شد؟ و اگر بچه دار شویم، آیا تو،  پوشک او را عوض خواهی کرد؟

خیلی مهم است که هنگام  سؤال دربارۀ بچه دار شدن ، چیزی را نگوییم که طرف مقابل ما دوست دارد بشنود. قبل از ازدواج ، لازم است طرفین صادقانه دربارۀ فرزند،  با هم گفت و گو کنند. چند  بچه می خواهند؟ چه دیدگاهی، برای  این تعداد فرزند دارند؟ نقش خود را به عنوان والدین، چگونه می بینند؟ حتی گفت و گو دربارۀ روش های پیشگیری از بارداری اهمیت دارد.

  1. آیا گفت و گو دربارۀ تجربه های عاطفی گذشته، به روابط ما کمک می کند یا موجب تخریب آن می شود؟

داشتن  روابط عاطفی زیاد قبل از ازدواج ،  خطر کیفیت پایین ازدواج و احتمال طلاق را بیشتر می کند.دلیل آن هم  این است که فرد ، به دلیل تجربه های زیاد با افراد مختلف و قطع رابطه با آنها ، به احتمال زیاد به مقایسۀ آنها با هم می پردازد.  در مورد تجربه های گذشته ، خوب است در فضایی مملو  از صمیمت و عشق و پذیرش، با هم گفت و گو کنیم تا احتمال قضاوت یا حسادت کم شود.

 

  1. مذهب چقدر مهم است؟ آیا ما تعطیلات مذهبی را، با هم جشن می گیریم؟

چیزی که مهم است زمان بچه دار شدن و بزرگ شدن فرزندان ، احتمال چالش در مورد مسایل مذهبی در بین زوج ها افزایش می یابد. اگر توافقی برای داشتن فرزند وجود دارد، لازم است زوجین برای چگونگی آموزش مذهبی به فرزندان خود نیز با هم به توافق برسند.

  1. آیا قرض من، قرض تو هم هست؟ آیا دوست داری مرا از زیر قرض، بیرون بیاوری؟

خیلی مهم است که بدانید طرف مقابل شما چه احساسی برای استقلال مالی شما دارد و آیا می پذیرد که منابع مالی شما، جداگانه ذخیره شود. بیشتر  زوج ها در گفت و گو در این مورد ، که بسیار هم حیاتی است، موفق نمی شوند. اگر عدم وضوح جدی بین درآمدهای شما و طرف مقابلتان وجود دارد،  خوب است به یک توافق برای درآمد کلی خانواده برسیم.

  1. بیشترین چیزی که دوست داری پول برایش خرج کنی چیست؟ یک ماشین ، یک تخت خواب یا یک کفش؟

زوج ها تمایل دارند که در مسایل مالی به هم اعتماد کرده و بپذیرند که زمینه های خطر کردن یا احتیاط آنها در یک سطح قرار دارد. این سؤال از این نظر خوب است که می تواند کمک کند تا میزان خطرپذیری مالی زوج ها مشخص شود.

  1. آیا موافقی که من کارهای خود را بدون تو انجام دهم؟

بیشتر مردم در ازدواج امیدوارند که بتوانند استقلال خویش را در بخش های اصلی زندگی ، همراه با روابط خود با همسر ، نگه دارند. یعنی  آنان مایل نیستند دربارۀ دوستان یا سرگرمی های خود گفت و گو کنند. اگر ما  از قبل  دربارۀ این موضوع، گفت و گو نکنیم؛  به ایجاد فضای تنش بار یا احساس طرد شدگی در طرف مقابل  کمک کرده ایم. همچنین ممکن است زوج ها تصورات مختلفی از ” حریم شخصی ” داشته باشند که دربارۀ این مسئله نیز لازم است تبادل نظر شود. مثلاً پیشنهاد می شود از زوج خود بپرسیم که او چه وقت هایی نیاز به تنهایی دارد.

 

  1. آیا ما والدین یکدیگر را دوست داریم؟

هرچقدر بیشتر شما و طرف مقابلتان جبهه متحدی در مقابل والدین تشکیل داده باشید ، باز هم  لازم است روابط ناسالم با والدین مدیریت شود.  قطعاً روابط قوی یا ضعیف با والدین ، الگویی از روابط خود شما در آینده خواهد بود.

  1. چقدر روابط جنسی برایت مهم است؟

امروزه زوج ها تمایل دارند که از نظر جنسی همچنان توسط همسر خود هیجان زده باقی بمانند . انتظاری که در گذشته وجود نداشت. یک رابطۀ سالم نیاز دارد تا زوج ها دربارۀ چگونگی لذت بردن از روابط جنسی با هم گفت و گو کرده و انتظارات خود را بدانند. اگر افراد انتظارات متفاوتی از رابطۀ جنسی داشته باشند، لازم است با هم مذاکره کنند تا هر دو طرف به رضایت کامل برسند.

  1. آیا تمام روش هایی که من با آنها می گویم : ” دوستت دارم ” را می شناسی؟

ابراز عشق حتما به پایداری ازدواج کمک خواهد کرد. پنج زبان ابراز عشق عبارتند از : تأیید یکدیگر؛ وقت گذراندن با هم ؛ هدیه دادن و گرفتن؛  انجام کاری برای هم  و تماس فیزیکی.

خوب است که زبان اول و دوم خود را اعلام کنید و از طرف مقابل نیز بخواهید تا زبان های خود را اعلام کند و بعد با هم به گفت و گو بنشینید.

  1. ده سال آینده را برای زندگی مان چگونه می بینی؟

دیدن جواب این سؤال در ذهنتان ، به شما کمک می کند تا دربارۀ چالش های کنونی ، با هم به گفت و گو بنشینید تا هدف رابطۀ شما به نهایی ترین نقطۀ خود برسد. این سؤال این فرصت را نیز به شما می دهد تا بفهمید اگر رابطه تان به سوی کمرنگ شدن پیش رفت، آیا طرف مقابل شما به طلاق فکر می کند یا ازدواج برای او به معنای همۀ زندگی  است.

 

مترجم : فاطمه عباسی سیر

منبع :

http://www.nytimes.com/interactive/2016/03/23/fashion/weddings/marriage-questions.html?_r=0