هجدهمین کنگره صرع (1400)

کتاب خلاصه مقالات

برگزاری پانزدهمین کنگرۀ بین المللی صرع

انجمن صرع ایران پانزدهمین کنگرۀ بین المللی صرع را از سوم تا پنجم بهمن ماه در سالن همایش های کتابخانۀ ملی برگزار کرد.

این کنگره که با هدف ارائۀ آخرین دستاوردهای تشخیصی و تخصصی در مورد صرع با ریاست دکتر حسین پاکدامن و دبیری دکتر مرجان اسداللهی برگزار شد، میزبان 350 نفر شرکت کننده بود.

دکتر حسین پاکدامن در مورد کنگرۀ سالیانۀ صرع گفت: همه ساله به همت انجمن صرع ایران و با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور کنگرۀ سالیانۀ صرع برگزار می شود که تاکنون سعی شده است هر ساله با کمک استادان و نخبگان کشورهای خارجی پربارتر برگزار شود و آخرین دستاوردهای تشخیصی الکتروفیزیولوژیک ، تصویر برداری و همینطور ژنتیک در این کنگره مورد بحث قرار گیرد تا بتوانیم قدم های مؤثرتری در زمینۀ کنترل و درمان این بیماری در کشور برداریم.

دکتر مرجان اسداللهی نیز در مورد محورهای اصلی بحث در این رویداد علمی گفت:  پزشکان در این کنگره در موردDrug resistant epilepsy, medical and surgical managements ، Epilepsy in systemic diseases، Psychogenic seizure and psychological aspects of epilepsy  به بحث و بررسی نشستند.

مخاطبان این کنگره متخصصان و جراحان مغز و اعصاب بزرگسال و کودک، روانپزشکان و متخصصان علوم اعصاب با 15 امتیاز بازآموزی، متخصصان داخلی، کودکان و پزشکان عمومی با 10/5 امتیاز و کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی با 7/5 امتیاز بودند.

پانزدهمین کنگرۀ صرع تعداد 120 مقاله دریافت کرده بود که پس از داوری و بررسی به دلیل محدودیت زمانی، تعداد محدودی از  مقاله ها به عنوان سخنرانی و مابقی به صورت پوستر برای ارائه در کنگره پذیرفته شد.