انجمن صرع ایران اولین همایش مجازی خود را با عنوان “چگونه بگویم صرع دارم؟” روز پنجشنبه، 16 مرداد ماه از ساعت 16 از راه فضای مجازی اسکای روم برگزار کرد.

   هدف از برگزاری این همایش، آشنایی با مسائل روانی-اجتماعی افراد مبتلا به صرع بود. به همین منظور دکتر جمال شمس و دکتر محمد قاسم زاده، روانپزشکان آشنا با صرع، در این برنامۀ علمی، آموزش و پاسخگویی به سؤال های شرکت کنندگان را به مدت یک ساعت به عهده گرفتند.

  در این همایش ابتدا دکتر شمس در مورد استیگمای صرع، تأثیر روانی صرع در اجتماع، کیفیت زندگی افراد و فعالیت های اجتماعی افراد مبتلا به صرع صحبت کرد و سپس دکتر قاسم زاده در مورد زمان و چگونگی ابراز صرع قبل از ازدواج، دادن آگاهی به فرد مقابل دربارۀ صرع و افرادی که نیاز است ابتلا به صرع به اطلاع آنها برسد، سخنرانی کرد و به برخی از سؤال های شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

   انجمن صرع ایران که برگزاری این برنامه را از راه فضای مجازی و ارسال پیامک به اطلاع اعضای خود رسانیده بود، پس از ثبت نام رایگان شرکت کنندگان، اقدام به ارسال لینک شرکت در همایش برای ایشان کرد.

   از آنجایی که طبق اساسنامۀ انجمن، آموزش دربارۀ صرع از اولویت های فعالیت این انجمن است، در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا، این هدف مهم با هدف افزایش کیفیت زندگی مبتلایان به صرع، از راه فضای مجازی اجرا و دنبال خواهد شد.