انجمن صرع ایران نخستین برنامۀ علمی خود را به منظور به روز رسانی اطلاعات پزشکان، روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت با عنوان “تازه های مدیریت تشنج و صرع” در سالن همایش های معاونت بهداشت آبادان برگزار کرد.
این برنامه که به همت دکتر نوید نقیبی، مسئول نمایندگی خوزستان برگزار شد، ابتدا با سخنرانی ایشان آغاز شد. دکتر نقیبی با توضیح درمورد تاریخچۀ تأسیس انجمن صرع، بر لزوم آگاهی بخشی جامعه در مورد این بیماری و به روز رسانی اطلاعات علمی متخصصان، تأکید کرد.
در این سمینار یک روزه که با حمایت دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان و شرکت کوبل دارو برگزار شد، دکتر محمدی، متخصص زنان و فلوشیپ ناباروری به عنوان مدیر جلسه؛ دکتر آسیه مهرامیری، فلوشیپ صرع؛ دکتر نوید نقیبی، فلوشیپ صرع؛ دکتر الهام ضیایی، روانپزشک؛ و دکتر نیکو نقیبی، متخصص بیهوشی؛ دربارۀ درمان یکپارچه نگر صرع، مشکلات بیماران مبتلا به صرع در بخش مراقبت های ویژۀ بیمارستان، تداخل داروهای روانپزشکی با داروهای صرع و چالش های بارداری در خانم های مبتلا به صرع برای شرکت کنندگان سخنرانی کردند.
در انتهای برنامه نیز رئیس اورژانس دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان ضمن اهدای لوح تقدیر به برگزارکنندگان برنامه، حمایت خود را از برگزاری برنامه های علمی اعلام‌کرد.
این برنامه برای متخصصان و جراحان مغزواعصاب، روانپزشکان، زنان و زایمان، کودکان، بیهوشی و پزشکان عمومی ۵ امتیاز بازآموزی داشت.
انجمن صرع ایران در تقویم آموزشی خود در سال جدید، برگزای سمینارهای علمی برای پزشکان را در سراسر کشور، برنامه ریزی کرده است.