قدردانی از دست اندکاران تیم شطرنج

  انجمن صرع ایران امسال به مناسبت بزرگداشت روز  ملی صرع، یکشنبه اول بهمن ماه از ساعت 9 الی 13 مراسم جشنی در فرهنگسرای اندیشه برگزار کرد.

   هدف از برگزاری این جشن، یادآوری بزرگداشت روز تأسیس انجمن برای اعضای خود و همچنین گسترش اطلاع رسانی به عموم مردم دربارۀ صرع بود.

   این جشن که با خیر مقدم دکتر پرویز بهرامی، متخصص مغز و اعصاب و عضو سابق هیئت مدیرۀ انجمن صرع ایران آغاز شد، در ادامه با اجرای برنامه های شاد مانند اجرای افتخاری گروه موسیقی انجمن صرع ایران، اجرای افتخاری کلمست؛ خوانندۀ سنتی؛ و اجرای افتخاری برنامۀ طنز، توسط سامان گوران ادامه یافت.

   مسابقۀ سیمولتانۀ شطرنج نیز روز پنجشنبه 28 دی ماه به مناسبت روز ملی صرع با همکاری فدراسیون شطرنج برگزار شد که به دنبال برگزاری این مسابقه، در جشن روز ملی از قهرمان زن شطرنج، سارا خادم الشریعه و رئیس فدراسیون شطرنج، مهرداد پهلوان زاده قدردانی شد و جوایز مهدی افشاری و سعید یادگاری که به ترتیب موفق به کسب مقام اول و دوم شده بودند؛ و ندا نوری شاد و آرش عیوضی که به کسب مقام سوم نائل شده بودند؛ تقدیم شد.

   در این جشن که با مشارکت فرهنگسرای اندیشه، هنرمندان و اعضای داوطلب انجمن برگزار شد، به مناسبت بیست و دومین سالگرد تأسیس انجمن به 22 نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جایزه اهدا شد.

   به همین مناسبت سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز با نصب پرتال های شهری در برخی از مناطق شهرداری تهران موافقت کرد و پوستر روز ملی و شعارهای آموزشی صرع در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

    هر چند که تلاش های انجمن صرع طی سالیان طولانی برای ثبت این روز در تقویم کشور، بی نتیجه مانده است، اما انجمن صرع ایران همچنان این روز را بزرگ و پرافتخار تلقی کرده و به این مناسبت جشن می گیرد.