انجمن صرع ایران بیست و ششم مارس مصادف با روز شنبه هفتم فروردین ماه به مناسبت روز جهانی بنفش ساعت 10 صبح از دفتر میدان توحید به سوی پارک لاله راهپیمایی کرد.

   در این مراسم که هر ساله از سوی انجمن صرع جهانی با هدف آگاهی بخشی برای صرع برگزار می شود، دکتر پرویز بهرامی، معاونت روابط بین الملل انجمن؛ همکاران و اعضای انجمن با در دست داشتن  شعارهای “هر روز، روز بنفش” و “روز آگاهی برای صرع” و همچنین بادکنک های بنفش  به راهپیمایی پرداختند.

   در این مسیر شاهدان عینی مراسم، سؤال هایی را در مورد علت راهپیمایی و دلیل استفاده از رنگ بنفش از راهپیمایی کنندگان می پرسیدند که به آنها توضیح لازم ارائه شد.

  دکتر بهرامی پس از استقرار در پارک لاله، ضمن قدردانی از اعضای حاضر در این مراسم، گفت: “این روز نخستین بار توسط کسیدی مگان دختر 9 سالۀ کانادایی برای آگاهی بخشی در مورد صرع پیشنهاد شده است که نماد رنگ بنفش را به دلیل رنگ گل گیاه اسطوخودوس که در درمان صرع مؤثر است، برای صرع انتخاب کرده است.”

    مهدی قدسی نژاد، مدیر اداری-مالی انجمن که از نزدیک سختی و مشقت دریافت مجوز این راهپیمایی را لمس کرده بود، ضمن تشکر از حضور دکتر بهرامی و اعضای حاضر انجمن،  به سخنرانی در مورد سهم و مسئولیت تک تک اعضا در برابر انجمن پرداخت و آنها را به مشارکت و همراهی بیشتر در برنامه های مختلف انجمن دعوت کرد.

   در این مراسم کیک بنفشی که از قبل با نوشتۀ “روز بنفش، روز آگاهی برای صرع مبارک باد!” سفارش داده شده بود میان اعضا و مردم حاضر در مراسم تقسیم شد و سهیل پیرایش فر، عضو هیئت مدیرۀ انجمن، حاضران را در هوای بهاری پارک لاله مهمان  نوازندگی دو قطعه موسیقی زیبای خود کرد.