انجمن صرع ایران امسال دومین دوشنبۀ فوریه مصادف با روز دوشنبه  19 بهمن در چهار میدان تجریش ، ونک، فاطمی و ولیعصر  نمایش خیابانی برگزار کرد.

نمایش خیابانی روز جهانی صرع :

   این نمایش خیابانی با همکاری مدرسۀ تئاتر سه نقطه با نماد شال بنفش و با پلاکاردهای حاوی شعارهایی هماهنگ با انجمن صرع جهانی بود که با در دست داشتن پوستر روز جهانی صرع، از ساعت 10 صبح روز دوشنبه 19 بهمن از میدان تجریش آغاز شد و  سپس ساعت 12 در میدان ونک، ساعت 15 در میدان فاطمی و ساعت 30/16 در میدان ولیعصر به اجرای نمایش پرداخت.

      به گزارش فاطمه عباسی، کارشناس مسئول روابط بین الملل انجمن صرع، این نمایش با پیام اصلی “صرع چیزی بیش از تشنج است” و شعار #Epilepsyday   و نیز تعدادی دیگر پیام آموزشی از جمله “برای صرع به پا خیزیم”، “برای تغییر نگرش صرع به ما بپیوندید”، “آگاهی بیشتر، آسیب کمتر”، “مشاهیر مبتلا به صرع : ونگوک، داستایوفسکی، ناپلئون”، “به فرد بنگریم نه به صرع او”، “من صرع دارم، من توانمندم”، “آری!من می توانم!” و … سعی در معرفی روز جهانی صرع و تغییر نگرش مردم نسبت به صرع و نیز دریافت حمایت از مبتلایان به صرع داشت.

   در آسمان ابری روز 19 بهمن در هر میدان ارائۀ اطلاعات به مردم و توزیع کارت و بروشور آشنایی با انجمن و فروش لیوان های تبلیغاتی انجمن نیز انجام شد و در میدان تجریش، ایستگاه با بازدید دانش آموزان یک مدرسه به همراه معلمان خود مواجه شد و توضیحات کامل را برای آشنایی آنها با صرع ارائه داد.

 همچنین در کنار عکاسان نشریه ها و سایت های خبری، یک تیم تصویربرداری و عکاسی نیز به صورت سیار در این چهار پایگاه فعالیت داشت.

   علاوه بر این نمایش های خیابانی با استقبال بسیار مردم مواجه شد طوری که از آن عکس و فیلم تهیه می کردند و سؤال های خود را در مورد صرع می پرسیدند.

   در این رویداد چندین نفر از افراد مبتلا به صرع با انجمن صرع آشنا شدند و مسئولان برنامه آنها را به عضویت در انجمن دعوت کردند و حتی دو نفر از اعضای قدیمی انجمن نیز به طور اتفاقی به ایستگاه های روز جهانی برخورد کردند و ضمن تبریک این روز به همکاران انجمن به عکاسی پرداختند.

شرکت یکی از اعضا در مسابقۀ عکاسی روز جهانی صرع:

   یکی دیگر از فعالیت های انجمن جهانی صرع برای روز جهانی، برگزاری مسابقۀ عکاسی بود که انجمن صرع ایران نیز از مدت ها پیش با انتشار پیام آن به اعضای انجمن از راه کانال تلگرام و سایت انجمن اطلاع رسانی کرده بود.

   پیرو این اطلاع رسانی، امسال یکی از اعضای انجمن به نام “رز امین هاشمی” از توانمندی های هنری خودش در کنار پیام روز جهانی صرع عکاسی کرد و عکس او به انجمن صرع جهانی ارسال شد و روی گالری سایت جهانی نمایش داده شد.