انجمن صرع ایران همایش “بایدها و نبایدهای صرع در مدرسه” را در تاریخ 5 دی از ساعت 8 صبح الی 13 در  سالن اشراق آموزش و پرورش منطقۀ 7 برگزار کرد.

   این برنامۀ علمی که با هدف بازآموزی معلمان و مربیان بهداشت ادارۀ آموزش و پرورش شهر تهران برنامه ریزی شده بود، پس از هماهنگی با مسئولان این اداره، میزبان مربیان بهداشت منطقه های 3،4،7 و 8 آموزش و پرورش بود.

   این همایش با مدیریت دکتر غلامرضا زمانی، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، معاون پژوهشی انجمن صرع و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، و با دعوت از همکاران متخصصشان برگزار شد، موضوع های مختلفی را در مورد کودکان مبتلا به صرع، مورد بحث و بررسی قرار داد.

   دکتر زمانی در مورد اهمیت آموزش در مورد صرع به معلمان، گفت: از آنجایی که کودکان، مدرسه را خانۀ دوم خود می دانند و ساعت های زیادی از وقت مفیدشان را در مدرسه می گذرانند، معلمان به عنوان مادر دوم کودکان، لازم است با ویژگی ها و مسائل و مشکلات مختلف هر دانش آموز آشنا باشند تا بتوانند به عنوان افرادی آگاه به بهترین شکل به دانش آموزان خود یاری رسانند.

   این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان ادامه داد:  کودکان مبتلا به صرع به دلیل داشتن خصوصیات ویژه ای که دارند، نیاز به مراقبت و توجه منطقی دارند. از سویی نمی توان محدودیت های آنها را نادیده گرفت و از سویی دیگر اعمال محدودیت بیش از اندازه اعتماد به نفس آنها را به شدت کاهش می دهد. بنابراین مدرسه یکی از اثربخش ترین ارکان پرورش استعدادهای این کودکان با در نظر گرفتن بیماری آنهاست.

   معاون پژوهشی انجمن صرع افزود: انجمن صرع ایران به عنوان یک مرکز مردم نهاد در قالب اهداف آموزشی خود، برگزاری همایش ها و جلسه های آموزشی برای معلمان را در دستور کار خود دارد تا بتواند این قشر تأثیر گذار جامعه را با این بیماری آشنا کند.

   در این همایش که 100 نفر معلم شرکت کرده بودند، پس از سخنرانی دکتر کورش قره گزلی، مدیر عامل انجمن صرع، دکتر زمانی در مورد تعریف، علت ها، انواع و درمان صرع  سخنرانی کرد و پس از آن به ترتیب دکتر رضا شروین بدو در مورد کنترل صرع و اقدامات اولیه هنگام تشنج، دکتر بهرام یارعلی در مورد محدودیت ها و کیفیت زندگی دانش آموزان مبتلا به صرع و دکتر نسرین امیری در مورد برخورد معلم با کودک مبتلا به صرع و مدیریت ارتباط سایر دانش آموزان با این کودکان توسط معلم، سخنرانی کردند و در پایان به مدت یک ساعت معلمان پاسخ پرسش های خود را از پزشکان حاضر دریافت کردند.

   در کنار سخنرانی های علمی، گروه موسیقی انجمن صرع ایران نیز با اجرای خود ضمن رفع خستگی شرکت کنندگان و مفرح کردن این برنامۀ علمی، توانمندی های خود را به معرض نمایش مهمانان همایش گذاشتند.